REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
www.schiessl.pl


Serwis internetowy działający pod adresem www.schiessl.pl prowadzony jest przez SCHIESSL POLSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w Warszawie, przy ul.  Karczunkowskiej 46, wpisaną do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XVI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000125447 i numerem NIP: 9511635342, zwaną dalej „Sprzedawcą”.

Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: schiessl@schiessl.pl. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez każdego Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Serwisem. Z Serwisem można się kontaktować również pisemnie, pod adresem: ul. Karczunkowska 46, 02-871 Warszawa lub za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie www.schiessl.pl. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.

Adres: bok@schiessl.pl służy do kontaktu w zakresie wszelkich spraw związanych z obsługą Klienta i jego Zamówień.

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Ustala się następujące znaczenie dla słów:
a) REGULAMIN – niniejszy Regulamin;
b) KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, będąca przedsiębiorcą, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Serwisie Internetowym;
c) PRODUKT – rzecz ruchoma, prezentowana w Serwisie, której dotyczy Umowa Sprzedaży;
d) UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem Serwisu;
e) SERWIS – sklep internetowy dostępny pod adresem www.schiessl.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie;
f) ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.

2. Przedmiotem działalności Serwisu jest sprzedaż produktów aktualnie znajdujących się w asortymencie oraz umożliwienie Klientowi składania Zamówień na oferowane produkty poprzez stronę internetową. Korzystanie z tej usługi możliwe jest wyłącznie po rejestracji i zalogowaniu się Klienta w Serwisie.

3. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Internetu pomiędzy składającym Zamówienie jako Klientem a Sprzedawcą.

4. Każdy Klient dokonujący zakupu produktów oferowanych w Serwisie jest obowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.

5. Wszelkie treści zawarte w Serwisie, w szczególności artykuły eksperckie i treści o podobnym charakterze, mają charakter wyłącznie informacyjny oraz nie stanowią, ani nie zastępują profesjonalnej porady technika oraz nie uwzględniają indywidualnej sytuacji Klienta. Przed zakupem i użyciem któregokolwiek z oferowanych Produktów należy dokładnie zapoznać się z jego opisem i treścią dołączonej do niego dokumentacji, skonsultować się z ekspertem lub zasięgnąć profesjonalnej porady technika lub innego certyfikowanego specjalisty.

6. Przed użyciem danego Produktu należy zapoznać się z instrukcjami dotyczącymi jego używania oraz konserwacji dołączonymi do Produktu. Uszkodzenia wywołane błędną konserwacją lub użytkowaniem nie podlegają reklamacji.

7. Serwis jest przeznaczony do świadczenia usług  sprzedaży wyłącznie dla Klientów będących przedsiębiorcami z pominięciem świadczenia usług dla konsumentów. 

8. W przypadku wyrażenia przez Klienta woli dokonania zakupu Produktu zawierającego F-gaz, Klient ma obowiązek posiadać i na żądanie Sprzedawcy przedstawić, odpowiedni i aktualny certyfikat F-gaz uprawniający go do zakupu takich Produktów. W przypadku braku takiego certyfikatu lub odmowy jego okazania, nie dojdzie do zawarcia umowy.

§ 2 WARUNKI TECHNICZNE SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług Serwisu:
a) podłączenie do Internetu;
b) poprawnie skonfigurowana przeglądarka:

c) aktualne, czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej;
d) monitor w rozdzielczości nie mniejszej niż 360×640 px w przypadku telefonów , 768×1024 px w przypadku tabletów i  1366×768 px w przypadku komputerów;
e) włączona obsługa Cookies i Java Script;
f) program do odczytu plików formatu PDF.

2. W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych powyżej, Sprzedawca nie 
gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Serwisu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość i przebieg procedury składania Zamówienia.

3. Serwis nie korzysta w ramach swojego funkcjonowania z automatycznego podejmowania decyzji. Względnie Serwis może korzystać z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Sprzedawcę nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia umowy, czy też możliwości korzystania z usług elektronicznych. Efektem korzystania z profilowania może być np. przyznanie danej osobie rabatu, przesłanie propozycji produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby, lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej oferty. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu.

4. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Serwis oraz dostępne w jego ramach usługi działały w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby możliwie jak najszybciej usuwać wszelkie ewentualne usterki Serwisu oraz usług. Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzania ewentualnych przerw konserwacyjnych.

5. Klient może dokonać subskrypcji newsletteru Sklepu, czyli cyklicznej wysyłki informacji o produktach i usługach Sklepu. Aby zapisać się na newsletter, Klient wpisuje swój adres e-mail w formularzu newsletter znajdującym się na stronie internetowej Sklepu, jednocześnie potwierdzając zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w tym celu i kierowanie na podany e-mail treści promocyjnych. W wiadomościach wysyłanych w ramach newsletteru będzie znajdować się informacja o możliwości wypisania się z niego, a także link do wypisania się. Klient może wypisać się z newsletteru, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, przekazując oświadczenia o rezygnacji poprzez e-mail Sklepu: marketing@schiessl.pl lub wybranie linku rezygnacji w wiadomości e-mail, dostarczanej z newsletterem.

6. Klient może zapisać się do cyklicznej wysyłki informacji o produktach i usługach Sprzedawcy. Aby zapisać się do cyklicznej wysyłki informacji, Klient wpisuje swój adres e-mail w odpowiednim formularzu znajdującym się na stronie internetowej Serwisu, jednocześnie potwierdzając zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych i kierowanie na podany e-mail treści promocyjnych. Klient może wypisać się z ww. wysyłki bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, przekazując oświadczenia o rezygnacji poprzez e-mail Serwisu: marketing@schiessl.pl.

7. Klient może zapisać się do przesyłanej za pomocą SMS cyklicznej wysyłki informacji o produktach i usługach Sprzedawcy. Aby zapisać się do takiej wysyłki, Klient wpisuje swój numer telefonu w odpowiednim formularzu znajdującym się na stronie internetowej Serwisu, jednocześnie potwierdzając zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w tym celu i kierowanie na podany numer treści promocyjnych. Klient może wypisać się z ww. wysyłki bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, przekazując oświadczenia o rezygnacji poprzez e-mail Serwisu: marketing@schiessl.pl.

8. Zdjęcia produktów/aranżacji mają charakter poglądowy i ilustracyjny, a stopień ich zgodności z oryginałem zależy od kalibracji i jakości sprzętu używanego do wyświetlania zdjęć i w związku z tym, ich rzeczywisty wygląd i kolor może odbiegać od prezentowanego na zdjęciach. Sprzedawca będzie starał się zapewnić maksymalną zgodność zdjęć ze stanem faktycznym Produktu.

9. Dane dotyczące wymiarów, wagi, ilości oraz dane techniczne podawane w ofertach są wielkościami orientacyjnymi i mogą nie być ścisłe. Sprzedawca będzie starał się zachować maksymalną precyzję przy podawaniu danych w ramach Serwisu.

§3 BEZPIECZEŃSTWO TREŚCI

1. Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym lub w inny sposób niezgodnych z Regulaminem w jakiejkolwiek formie. Za treści takie uznaje się między innymi treści, które:

a) są niezgodne z tematyką Serwisu — wypowiedzi powinny być związane z treściami pojawiającymi się w ramach Serwisu, tj. kwestiami związanymi z oferowanymi produktami i ich zastosowaniem;
b) dotyczą spraw technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu – sprawy techniczne powinny być zgłaszane przez Klientów elektronicznie na adres e-mail Serwisu;
c) zawierają linki prowadzące do innych stron czy plików;
d) służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek;
e) służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Klientów;
f) nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc;
g) propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
h) nawołują do nienawiści lub zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takowe;
i) zniesławiają lub znieważają lub jakkolwiek naruszają dobra osób trzecich;
j) zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
k) naruszają obowiązujący porządek prawny lub dobry obyczaje w inny sposób.

2. W przypadku naruszenia powyższych wytycznych Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderacji i usuwania takich treści bez informowania o tym zamieszczającego. Zamieszczanie treści wskazanych powyżej w Serwisie będzie skutkować konsekwencjami przewidzianymi w niniejszym Regulaminie w tym nawet usunięciem konta z Serwisu czy uniemożliwieniem dokonywania w nim zakupów.

3. Klient, który uważa daną treść w Serwisie za nielegalną lub niezgodną z Regulaminem, może przesłać do Sprzedawcy zgłoszenie jej dotyczące. Zgłoszenie takie należy składać elektronicznie i powinno zawierać wskazanie konkretnej treści, argumenty za jej usunięciem i dane zgłaszającego pozwalające na jego identyfikację. Anonimowe odwołania nie będą rozpatrywane.

4. Zgłoszenia zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od ich otrzymania. Zgłaszający otrzyma potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia. O podjętej decyzji Sprzedawca powiadomi Klienta drogą elektroniczną lub na piśmie.

5. Decyzja Sprzedawcy może polegać na usunięciu treści lub pozostawieniu jej w Serwisie.

6. Strony mogą odwołać się od decyzji Sprzedawcy w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia jej usunięcia. Decyzja w przedmiocie odwołania jest ostateczna.

§ 4 REJESTRACJA

1. Rejestracja w Serwisie jest nieodpłatna.

2. W ramach Serwisu wyróżnia się 2 rodzaje kont:

a) mySchiessl – bez możliwości dokonywania zakupów, a jedynie umożliwiające przeglądanie oferty Sprzedawcy. W ramach takiego konta widoczne są jedynie ceny katalogowe, tj. ceny ogólnie obowiązujące w Serwisie;
b) mySchiessl PLUS – z możliwością dokonywania zakupu w ramach sklepu internetowego Sprzedawcy w Serwisie po uprzedniej weryfikacji przez Sprzedawcę. W ramach takiego konta widoczne są ceny dopasowane do danego Klienta.

Rejestracja przebiega podobnie dla obu kont z tym, że w przypadku konta Plus konieczne jest przejście weryfikacji opisanej poniżej w Regulaminie.
W przypadku braku konta w Serwisie, Klient ma dostęp jedynie do cen katalogowych, względnie ceny mogą nie być dla takiego Klienta widoczne.

3. W ramach konta mySchiessl PLUS dostępne są dwa rodzaje kont (ustanawiane odpowiednio po kontakcie z obsługą Serwisu), o następujących możliwościach:

a) Konto Pracownika

Powyższe konto posiada następujące możliwości:

b) Konto Właściciela

Powyższe konto posiada następujące możliwości:

4. Rejestracja w Serwisie następuje w oparciu o prawidłowo wypełniony formularz rejestracyjny, w którym Klient podaje:

Dodatkowo Klient musi złożyć oświadczenie:

Na adres e-mail Klienta umieszczony w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca założenie konta, po uprzedniej weryfikacji przez Sprzedawcę rejestracji oraz podanych danych.

5. Weryfikacja konta przez Sprzedawcę opierać się będzie na przedłożonych przez Klienta danych, dokumentach i ich zawartości oraz prawdziwości, referencji itp. Po skutecznej weryfikacji Sprzedawca prześle Klientowi wiadomość potwierdzającą dokonanie rejestracji w Serwisie. Z chwilą otrzymania wiadomości potwierdzającej rejestrację dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia konta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.

6. Po zalogowaniu się do konta mySchiessl PLUS, Klient będzie widział odzwierciedlone indywidualne warunki sprzedaży ustalone na podstawie umowy ze Sprzedawcą m.in. ceny i sposoby płatności. W opcji niezalogowanej (względnie po zalogowaniu do konta mySchiessl) widoczne są jedynie ceny katalogowe.

7. Po zarejestrowaniu się w Serwisie, logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym lub zmienionych na podstawie późniejszego wniosku Klienta.

8. W celu usunięcia/dezaktywacji konta Klienta z Serwisu (wypowiedzenie umowy) należy wysłać wiadomość elektroniczną z wnioskiem o usunięcie konta na adres e-mail: myschiessl@schiessl.pl  z podaniem  danych identyfikujących Klienta aktualnie zarejestrowanego w Serwisie lub wybrać odpowiednią opcję w ustawieniach konta. Powyższe nie dotyczy sytuacji, w których Serwis jest w trakcie realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta. W takim przypadku, skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania przedmiotowego Zamówienia. Niezależnie od wybranej opcji konto zostanie dezaktywowane/usunięte.

9. W przypadku wyboru dezaktywacji konta Klienta, założenie konta na ten sam adres e-mail nie będzie możliwe, konto przestanie być widoczne w systemie, a wprowadzone dane zostaną przechowane na serwerach Serwisu. Do konta dezaktywowanego można zalogować się i aktywować je ponownie.

10. W przypadku wyboru usunięcia konta Klienta, zostanie ono całkowicie usunięte i konieczne będzie ponowne jego założenie poprzez przejście procesu rejestracji konta ponownie.

11. Niezależnie od wyboru między dezaktywacją a usunięciem, oba rozwiązania prowadzić będą do wycofania złożonych zgód, w tym zgód na przesyłanie informacji marketingowej.

12. Klientowi nie wolno korzystać z kont innych Klientów, ani odstępować swojego konta osobom trzecim. Naruszenie tej zasady będzie skutkować wypowiedzeniem umowy przez Sprzedawcę, zawieszeniem Klienta lub innymi konsekwencjami przewidzianymi w Regulaminie. Dodatkowo Serwis zastrzega sobie prawo do nałożenia na takiego Klienta kary w wysokości 1.000,00 zł oraz wyciągnięcia wszelkich innych konsekwencji, przewidzianych w niniejszym Regulaminie, w tym poprzez możliwość dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kary.

13. Sprzedawca może odmówić umożliwienia dostępu, jeżeli jest to uzasadnione jego słusznym interesem lub interesem innych Klientów, a w szczególności w przypadku:

a) prowadzenia przez Klientów lub podmioty kapitałowo lub osobowo z nimi powiązane działań sprzecznych z powszechnie obowiązującymi przepisami, Regulaminem lub dobrymi obyczajami,
b) przekazania przez Klienta niepełnych, nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji,
c) uzyskania informacji o toczącym się̨ postępowaniu upadłościowym, układowym, naprawczym lub likwidacyjnym Klienta,
d) zawieszenia albo zamknięcia prowadzenia działalności gospodarczej przez Klienta.

14. Klient ma możliwość zmian danych go identyfikujących w ramach Serwisu przez skierowanie stosownego wniosku do działu obsługi Serwisu oraz ma obowiązek aktualizować te dane niezwłocznie po każdej zmianie ich dotyczącej, nie później niż w ciągu 14 dni.

15. Klienci zalogowani do Serwisu ponoszą pełną odpowiedzialność za niewłaściwe korzystanie z Serwisu i niestosowanie się do postanowień niniejszego Regulaminu.

16. Zakazane są wszelkie działania mogące utrudniać lub destabilizować działanie Serwisu. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, że Klient dopuszcza się takich działań, Sprzedawca niezwłocznie zawiesi lub usunie Konto takiego Klienta. W takiej sytuacji Sprzedawca podejmie również wszelkie działania prawne mające na celu naprawienie poniesionej przez niego szkody.

§ 5 BLOKADA KONTA KLIENTA

1. Sprzedawca może niezwłocznie zablokować konto Klienta oraz rozwiązać umowę na dostęp do Serwisu w trybie natychmiastowym, bez prawa do jakiegokolwiek odszkodowania z tego tytułu, na zasadach i w przypadkach określonych w niniejszym Regulaminie.

2. Sprzedawca może niezwłocznie zablokować konto Klienta oraz rozwiązać umowę o korzystanie z Serwisu bez prawa do jakiegokolwiek odszkodowania z tego tytułu, jeżeli:

a) Klient poda nieprawdziwe informacje;
b) Klient naruszy postanowienia Regulaminu lub obowiązujące przepisy prawa;
c) Klient umyślnie wprowadzi w błąd Sprzedawcę;
d)  w innych przypadkach, gdy działania Klienta będą naruszały interesy Sprzedawcy, utrudniały działanie Serwisu, podważały zaufanie i naruszały dobre imię Sprzedawcy lub gdy Sprzedawca z innych ważnych powodów uzna to za uzasadnione.

3. Zablokowanie konta Klienta następuje poprzez czynność techniczną, tj. uniemożliwienie Klientowi korzystania z Serwisu przy pomocy przypisanego mu loginu i hasła.

§ 6 ZAMÓWIENIA

1. Informacje o dostępnym asortymencie w Serwisie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

2. Klient, składając Zamówienie, składa zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży zamawianych Produktów w Serwisie. Proces zamawiania Produktu rozpoczyna się potwierdzeniem cech świadczenia poprzez stronę produktową. Klient informowany jest o przewidywanym czasie realizacji Zamówienia, dostępności produktu, cenie i sposobach zapłaty, jak i możliwych wariantach dostawy.

3. Wysłane przez Serwis potwierdzenie przyjęcia Zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu zaproszenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli przed potwierdzeniem złożenia Zamówienia Klient zakończy korzystanie z danej usługi i opuści Serwis, umowa nie zostanie zawarta.

4. W celu złożenia Zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać wyboru, spośród dostępnych w Serwisie: zamawianych produktów, sposobu dostawy, sposobu płatności oraz wskazać adres dostawy. Wybór dokonywany jest przez: wybranie produktu i dodanie go do koszyka. Dodanie Produktów do koszyka nie oznacza ich automatycznej rezerwacji ani tego, że są dostępne w magazynie Sprzedawcy – Sprzedawca potwierdzi fakt dostępności danego Produktu w momencie złożenia Zamówienia, względnie poinformuje o dalszych działaniach jeśli chodzi o realizację Zamówienia.

5. Przyjęcie Zamówienia do realizacji zostanie Klientowi wskazane za pomocą informacji mailowej oraz za pomocą statusu w panelu Klienta.

6. Towar pozostaje własnością Sprzedawcy, aż do czasu otrzymania pełnej zapłaty jego ceny podstawowej oraz ewentualnych dodatkowych kosztów takich jak transport, opakowanie, palety, koszty składowania, koszty najmu opakowań i inne. W przypadku nie dokonania płatności w uzgodnionych terminach Sprzedawca będzie mógł ponownie przejąć w posiadanie towary znajdujące się w sklepach lub magazynach Kupującego na wyłączny koszt tego ostatniego.

7. Ustalone daty realizacji zamówień mają jedynie charakter orientacyjny i Sprzedawca nie może zostać zobowiązany do wypłaty odszkodowania z powodu opóźnienia w dostawie.
W szczególności Sprzedawca nie może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za niezrealizowanie zamówienia lub niepełną dostawę towaru, jeżeli nastąpiło to na skutek działania siły wyższej, w tym stanu zagrożenia epidemicznego albo pandemii czy epidemii, strajku, pożaru, działań władz czy z innych przyczyn będących poza kontrolą Sprzedawcy.

8. Niezależnie od sposobu transportu, warunków dostawy i uzgodnionej bazy cenowej towar, który opuścił magazyn Sprzedawcy, przewożony jest zawsze na ryzyko Kupującego.

9. Klient w swoim interesie obowiązany jest sprawdzać stan wysyłek w chwili dostarczenia ich przez przewoźników i w przypadku stwierdzenia braków lub defektów dochodzić swoich roszczeń w stosunku do tych ostatnich, w określonych prawem formach i terminach.

10. W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w magazynie, u dostawców Sprzedawcy lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta, Sprzedawca zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni, licząc od daty złożenia Zamówienia. W takim przypadku Klient ma prawo zadecydować, czy wyraża zgodę na realizację Zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sprzedawcę czy od umowy odstępuje. W przypadku braku możliwości realizacji części Zamówienia, o którym mowa powyżej, Klient jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma możliwość dokonania wyboru pomiędzy:

a) częściową realizacją — wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie Zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych Produktów;
b) anulowania całości Zamówienia (odstąpienie).

W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci Klientowi wpłaconą tytułem ceny kwotę. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia lub rejestracyjnym. W razie niepodjęcia żadnej decyzji w ciągu 7 (siedmiu) dni od powiadomienia, Zamówienie zostanie anulowane w części Produktów niedostępnych.

11. Sprzedawca na stronie internetowej Serwisu może ogłaszać promocje na Produkty. Wtenczas w razie posiadania kodu rabatowego Klient może go wykorzystać — w ramach obowiązującej promocji — przez wpisanie kodu rabatowego po przejściu do koszyka zakupowego i kliknięciu „Zastosuj kod”. System Serwisu, po weryfikacji kodu rabatowego, uwzględni go w rozliczeniu Zamówienia, co będzie automatycznie odzwierciedlone przez zmianę ceny Zamówienia lub dodanie innych opcji rabatowych w zależności od rodzaju kodu rabatowego.

12. Decyzja o przyznaniu kodów rabatowych jest wyłączną decyzją Sprzedawcy i mogą mieć one formę rabatu kwotowego lub procentowego.

13. Kody rabatowe nie sumują się, mogą być wykorzystane wyłącznie jednokrotnie i nie podlegają wymianie na równowartość pieniężną ani żaden inny ekwiwalent rzeczowy, również w przypadku ich niewykorzystania. Sprzedawca może w drodze wyjątku postanowić o sumowaniu się kodów rabatowych – w takim przypadku poinformuje o tym fakcie w ogłoszeniu z kodem rabatowym.

§ 7 CENA PRODUKTÓW ORAZ FORMY PŁATNOŚCI

1. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Serwisu nie zawierają podatku VAT (są to ceny netto) i nie obejmują kosztów dostawy. Cena może zawierać w sobie indywidualnie naliczoną zniżkę lub rabat, przydzielony Klientowi w sposób zautomatyzowany.

2. Realizacja płatności na stronie odbywa się w złotych polskich (PLN).

3. Dostawa towaru odbywa się w następujących wariantach oferowanych w Serwisie:

a) za pośrednictwem firmy kurierskiej;
b) za pośrednictwem przedsiębiorstwa spedycyjnego;
c) odbiór osobisty w oddziale Sprzedawcy.

Informacje o kosztach dostawy dostępne są w procesie zamawiania przed złożeniem takiego Zamówienia oraz na stronie Serwisu.

3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności za Produkty:

a) płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Tpay — obsługę płatności prowadzi Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357, NIP 7773061579, REGON 300878437, o kapitale zakładowym 5.494.980 PLN wpłaconym w całości.
b) płatność w formie kredytu kupieckiego, którego stan prezentowany jest Klientowi na bieżąco (przy uwzględnieniu procesu księgowania płatności).

4. Sprzedawca nie realizuje płatności w opcji „za pobraniem”.

5. Sprzedawca nie akceptuje płatności łączonych.

6. Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty w dniu zakupu.

7. Po dokonaniu płatności Sprzedawca niezwłocznie dokonuje weryfikacji dostępności towaru w magazynie. Jeżeli realizacja Zamówienia okaże się niemożliwa z powodu niewystarczającego stanu magazynowego, środki zostaną niezwłocznie zwrócone Klientowi, a Zamówienie nie zostaje przyjęte

8. W razie dokonania Zamówienia i niedokonania płatności zaraz po przekierowaniu do bramki płatności, Zamówienie zostaje anulowane.

9. W przypadku konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta, Sprzedawca dokonuje zwrotu w ten sam sposób, w jaki Klient dokonał płatności, chyba że Klient wyraził wolę otrzymania zwrotu w inny sposób niegenerujący dla niego dodatkowych kosztów.

10. Wydanie Zamówienia nastąpi w czasie określonym w potwierdzeniu Zamówienia i zaakceptowanym uprzednio przez Klienta, nie później jednak niż w ciągu 14 (czternastu) dni od daty zawarcia umowy. Na stronie produktowej Serwis podaje przewidywany czas wysyłki Zamówienia.

11. Realizacja Zamówienia Klienta może odbywać się w ramach jednej lub kilku przesyłek. Sprzedawca poinformuje Klienta o ilości przesyłek niezbędnych do realizacji dostarczenia Zamówienia w ramach panelu Zamówienia w koncie Klienta. Sprzedawca dostarczy także Klientowi linki do śledzenia każdej z przesyłek składających się na Zamówienie, względnie odpowiednia opcja zostanie mu udostępniona w ramach jego profilu w Serwisie.

12. Dostawa Produktów ograniczona jest do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej.

13. W przypadku zwrotu przesyłki do Sprzedawcy na skutek braku odbioru przesyłki (niezależnie od wybranej formy przesyłki) będzie ona składowana na koszt i ryzyko Klienta w siedzibie Sprzedawcy przez okres 14 dni. W takim przypadku Sprzedawca wystąpi do Klienta z wezwaniem do odebrania Zamówienia i wskazaniem terminu odbioru. Po upływie tego terminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy oraz dochodzenia kosztów zwrotu przesyłki, kosztów jej przechowywania i stosownego odszkodowania.

14. W razie rezygnacji przez Klienta z odebrania zamówionego Produktu, złożonej już po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia od Sprzedawcy, Sprzedawca ma prawo domagać się rekompensaty za wszelkie poniesione koszty i straty powstałe na skutek takiej rezygnacji.

15. W przypadku zamówień przekraczających określoną kwotę wskazaną w ramach Serwisu, koszt dostawy będzie ponosić Sprzedawca.

16. W przypadku złożenia Zamówienia na kwotę poniżej 200 złotych netto, do tej kwoty automatycznie doliczana jest opłata logistyczna w wysokości 20 złotych netto. Powyższe jest niezależne od kosztów dostawy.

17. W przypadku przekroczenia w koszyku kwoty Zamówienia w wysokości 15.000,00 złotych brutto (w tym łącznie z dostawą) i posiadania w koszyku Produktów z oznaczeniem GTU03/08/09, Klient nie będzie mieć możliwości dokonać Zamówienia, o ile nie posiada  aktywnego i wystarczającego limitu kupieckiego.

§ 8 REKLAMACJE

1. W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego towaru, Klient może skorzystać z uprawnień gwarancyjnych, o ile została udzielona gwarancja. Prawo rękojmi jest wyłączone.

2. Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta, lub podmiot wprowadzający produkt na rynek na zasadach określonych przez producenta, lub podmiot wprowadzający produkt na rynek.

3. W przypadku produktu, na który producent lub podmiot wprowadzający produkt na rynek udzielił gwarancji, Klient może skorzystać z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji producenta — w tym wypadku Klient dokonuje zgłoszenia do gwaranta, a Sprzedawca wyłącznie pośredniczy w procedurze reklamacyjnej.

4. W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego produktu, lub świadczonych usług, Klient może złożyć zgłoszenie gwarancyjne i poinformować Sprzedawcę o zaobserwowanych nieprawidłowościach oraz udokumentować nieprawidłowości celem dokonania weryfikacji zastrzeżeń.

5. Dla ostatecznego uznania lub odmowy roszczenia w ramach gwarancji wiążąca jest decyzja danego producenta.

6. Klient może zawiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu wady, za pośrednictwem systemu składania reklamacji „Reklamator” dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy w części  „Serwis”. Zgłoszenie takie powinno zawierać:

a) imię i nazwisko lub firmę;
b) adres do korespondencji;
c) dołączony dowód zakupu produktu (faktura, dowód przelewu lub potwierdzenie płatności);
d) dokładne oznaczenie reklamowanego Produktu;
e) wskazanie zaobserwowanej wady (wraz z fotografiami) i datę jej wystąpienia;
f) żądanie reklamującego (odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, wymiana Produktu, naprawa Produktu);
g) zapakowanie produktu powinno zapewniać bezpieczeństwo i brak uszkodzeń w trakcie transportu;
h) datę wniesienia i podpis składającego reklamację.

7. Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie wpływu reklamacji drogą mailową na adres mailowy wskazany w formularzu Zamówienia.

8. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni od dnia jej wniesienia i do poinformowania Klienta o rozstrzygnięciu i dalszym postępowaniu w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub na innym trwałym nośniku.

9. Sprzedawca ogranicza odpowiedzialność z tytułu rękojmi na sprzedawane produkty, do warunków i zasad odpowiedzialności stosowanych przez producenta danego produktu.

10. Klient ma on bezwzględny obowiązek sprawdzenia odbieranego Produktu, w przeciwnym razie przyjmuje się, że przyjął go bez zastrzeżeń i że został on dostarczony zgodnie z treścią Zamówienia. Wszelkie wady będące skutkiem transportu Produktu do Klienta muszą być zgłoszone niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od odebrania przesyłki, celem umożliwienia Sprzedawcy złożenia reklamacji u przewoźnika.

11. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu zostaje wyłączona.

12. Środki w przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji, są zwracane Klientowi w terminie 30 dni uznania reklamacji w formie, w jakiej została dokonana płatność lub przelewem na numer konta wskazany przez Klienta.

§ 9 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

W związku z okolicznością, iż Serwis skierowany jest wyłącznie do Klientów będących przedsiębiorcami, także w kwestii uprawnienia do odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem Serwisu nie stosuje się postanowień ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta. (Dz.U. 2014 poz. 827).

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z Klientem w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania przyczyn.

W drodze wyjątku, zwroty towaru mogą nastąpić wyłącznie po uprzedniej pisemnej akceptacji Sprzedawcy. Występując o zwrot klient obowiązany jest podać numer i datę faktury, pod rygorem nierozpatrzenia przedmiotowego wniosku i jedynie w formie osobistego stawiennictwa Klienta w oddziale Sprzedawcy.

Nie będą przyjmowane (nawet w drodze wyjątku) zwroty towarów w uszkodzonym albo nieprawidłowym opakowaniu, elementy uprzednio zamontowane, Produkty sprowadzone specjalnie na zamówienie danego Klienta oraz czynniki chłodnicze, za wyjątkiem gazów.

§ 10 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klientów przez Sprzedającego znajdują się w polityce prywatności i cookies zamieszczonej w Serwisie.

§ 11 PRAWA AUTORSKIE

Regulamin oraz wszelkie treści umieszczone w Serwisie, w tym zdjęcia i opisy, stanowią przedmiot praw autorskich w rozumieniu ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej. Jakiekolwiek ich kopiowanie, powielanie, rozpowszechnianie, bądź dokonywanie ich opracowań, w całości lub w części, jakimikolwiek metodami, urządzeniami, technikami, bez pisemnej zgody Sprzedawcy jest zabronione.

§ 12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Na każdy sprzedany przez Sprzedawcę Produkt wystawiana jest faktura VAT  zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi. Faktura VAT jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej  Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej.

2. Prawem właściwym jest prawo polskie. Spory wynikłe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy. Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa polskiego i zgodnie z nimi będzie interpretowany.

3. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Regulaminu, a postanowieniami zawartymi przez Sprzedawcę i Klienta w treści indywidualnych umów dotyczących świadczenia usług/sprzedaży, pierwszeństwo mają postanowienia tych umów.

4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi zarejestrowanych Klientów drogą
e-mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 7 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 7 dniach od powiadomienia. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia. Poprzednio obowiązujące wersje Regulaminu dostępne są na stronie WWW Serwisu.

 

 

Back to top