Syntetyczne oleje chłodnicze na bazie poliglikoli (PAG), współpracujące z czynnikiem R134a lub R1234yf.
Kilkanaście lat temu, czynnik CFC-12 powodujący niszczenie warstwy ozonowej został wycofany z użytkowania. W jego miejsce został wprowadzony czynnik HFC-134a, który wkrótce stał się bardzo popularny. W związku z tym, że współpracujące z wycofanym R12 oleje chłodnicze wytwarzane na bazie oleju mineralnego, PAO i alkilobenzenu były niemieszalne z czynnikiem R134a, wynikła potrzeba zastosowania nowych olejów typu PAG. Oleje te dobrze współpracują z czynnikiem R134a. Obecnie są powszechnie stosowane z R134a w klimatyzacji samochodowej. Z uwagi na nowy czynnik HFO-1234yf, który w niedługim czasie zastąpi R134a, został wprowadzony do użycia nowy, przystosowany do pracy z tym czynnikiem olej PAG 1234 (RENISO).
W samochodach osobowych oraz dostawczych, gdzie zainstalowane są urządzenia klimatyzacyjne i w większości przypadków sprężarka pochodzi od japońskiego, względnie amerykańskiego producenta oraz gdzie najczęściej, jako czynnik chłodniczy zastosowano R134a lub R1234yf. Tego typu sprężarki wymagają stosowania oleju syntetycznego na bazie poliglikoli takiego jak PAG 46 lub PAG 100 (np. marki RENISO). Oleje RENISO PAG są bardzo dobrze mieszalne i kompatybilne z czynnikiem chłodniczym R134a lub R1234yf (w przypadku RENISO PAG 1234) .
RENISO PAG 46 oraz RENISO PAG 100 są zbudowane na bazie polarnych poliglikoli.
RENISO PAG 1234 oparty jest na specjalnych polialkalicznych glikolach.
Struktura poliglikoli jest higroskopijna (pochłaniająca wilgoć). Stąd też pojemnik musi stać zawsze szczelnie zamknięty, z pokryciem azotowym, a pomieszczenie powinno być suche i klimatyzowane.
Więcej informacji: Oleje chłodnicze PAG PAG1234.
Rodzaje opakowań: puszki o poj. 0,25 l i 1.